ikona wczytywania strony

Biuletyn Informacji Publicznej
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Borku Wlkp.

Link do Strony głównej: gov.pl/bip

Jesteś tutaj: Strona Główna ❯ Jak załatwić sprawę,
wymagane dokumenty
❯ Dodatki mieszkaniowe i dodatek energetyczny
← Powrót do strony głównej

Jak załatwić sprawę,
wymagane dokumenty ❯ Dodatki mieszkaniowe i dodatek energetyczny

Jak załatwić sprawę,
wymagane dokumenty - wybierz
podmenu:
Ikonka symbolizująca artykuł

Wymagane dokumenty >> dodatki mieszkaniowe i dodatek energetyczny

Wybrane druki związane z ubieganiem się o dodatki mieszkaniowe, można pobrać z menu: [Druki] >> [Dodatki mieszkaniowe i dodatek energetyczny]

I. WYMAGANE DOKUMENTY DO UBIEGANIA SIĘ DODATKI MIESZKANIOWE


1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego potwierdzony przez zarządcę domu.

2. Deklaracja o wysokości dochodów za okres pełnych trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku wraz z zaświadczeniami potwierdzającymi dochody za w/w okres.

3. Ponadto załączniki:


- aneks ze składnikami czynszu określający wysokość opłat za ostatni miesiąc(miesiąc w którym składany jest wniosek),

- w przypadku emerytów i rencistów - odcinki za trzy miesiące poprzedzające datę złożenia wniosku lub zaświadczenie o wysokości pobieranej renty/emerytury BRUTTO za 3 kalendarzowe miesiące poprzedzające datę złożenia wniosku wystawione przez płatnika świadczenia,

- w przypadku osób otrzymujących alimenty - wyrok sądu o wysokości otrzymywanych alimentów lub odcinki o wysokości alimentów za trzy miesiące poprzedzające datę złożenia wniosku,

- w przypadku osób otrzymujących świadczenia rodzinne z Ośrodka Pomocy Społecznej- ich kwotę i okres za jaki były pobrane poświadczają pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej .

- osoby bezrobotne - zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy,
W sytuacji, gdy osoba nie jest zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy - własnoręczne oświadczenie o tym że nie jest zarejestrowana, z adnotacją, czy w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku osiągnęła dochód z prac dorywczych, bądź uzyskała pomoc finansową od innych osób.

- jeżeli w lokalu mieszkalnym zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku lub osoba niepełnosprawna której niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju - orzeczenie Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności
Jeżeli w orzeczeniu, o którym mowa powyżej, brak jest adnotacji o tym, że osoba wymaga zamieszkiwania w osobnym pokoju, niezbędne jest zaświadczenie lekarza potwierdzające ten fakt (dotyczy szczególnie orzeczeń wydawanych przed 01.11.2004r.).

- jeżeli lokal nie jest wyposażony w instalację ciepłej wody, gazu przewodowego lub centralnego ogrzewania (dostarczanych z zewnętrznego źródła) należy dołączyć do wniosku rachunek za energię elektryczną,

- w przypadku właścicieli domów jednorodzinnych i właścicieli lokali mieszkalnych do wniosku należy dołączyć: akt notarialny (ksero), rachunki za wodę , śmieci, kanalizację.

- ponadto właściciel domu jednorodzinnego jest obowiązany dołączyć do wniosku dokumenty albo oświadczenie o wielkości powierzchni użytkowej, w tym łącznej powierzchni pokoi i kuchni, oraz o wyposażeniu technicznym domu. Oświadczenie, o którym mowa, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

- w przypadku właścicieli lokali mieszkalnych w budynkach wielorodzinnych, gdzie nie ma zarządcy lokalu powierzchnię użytkową lokalu, w tym łączną powierzchnię pokoi i kuchni oraz wyposażenie techniczne domu potwierdza inspektor ds. budowlanych lub współwłaściciele nieruchomości,

- oświadczenie o tym, czy ryczałt za brak w lokalu centralnego ogrzewania, i/lub centralnie ciepłej wody, i/lub instalacji gazu ziemnego (dostarczanego z zewnętrznego źródła) należy przesłać na konto zarządcy lokalu,


II. WYMAGANE DOKUMENTY DO UBIEGANIA SIĘ DODATEK ENERGETYCZNY

1. Wniosek (dostępny na stronie w menu [Druki])
2. Do wniosku dołącza się kopię umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej.

W toku postępowania administracyjnego Ośrodek może żądać dostarczenia innych dokumentów niż w/w, niezbędnych do prawidłowego rozpatrzenia sprawy.
Metryka publikacji

Data opublikowania: 2012-07-11
Dane wprowadził(a): Dorota Dutkowiak.
Odpowiedzialna/y za treść: Dorota Dutkowiak.
Licznik odwiedzin: 6291

  1. 2012-07-11 (13:46:07)
    Opis zdarzenia: zapis w bazie nowej publikacji: Wymagane dokumenty - dodatki mieszkaniowe
    Redaktor: Dorota Dutkowiak.
  2. 2012-07-11 (13:47:46)
    Opis zdarzenia: opublikowanie: Wymagane dokumenty - dodatki mieszkaniowe
    Redaktor: Dorota Dutkowiak.
  3. 2016-01-07 (17:46:58)
    Opis zdarzenia: modyfikacja publikacji: Wymagane dokumenty >> dodatki mieszkaniowe i dodatek energetyczny
    Redaktor: Dorota Dutkowiak.
Link do strony Miejsko Gminnego Ośrodeka Pomocy Społecznej w Borku Wlkp.

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Borku Wlkp.

ul. Droga Lisia 1
63-810 Borek Wielkopolski
tel. (65)571-61-12

Polityka prywatnościDeklaracja dostępnościRODOInstrukcja obsługiMapa serwisuStrona główna BIP Link do Strony głównej: gov.pl/bip